Hát ilyet akartam volna szervezni a mi kiallításunkra is. Mindenféleképpen elmegyek - érdekesnek tünik!
Kerekasztal a szerzői jogokról Tűzraktérben
2010.03.30. 16:20 Jerzy Celichowski
1 komment · 1 trackback
Címkék: kisérő rendezvények
A bejegyzés trackback címe:
https://kopirajt300.blog.hu/api/trackback/id/tr601881183
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Tűzraktér 2010.11.08. 13:16:19
Helyszín: 1061 Bp., Hegedű u. 3. Látogatás: 2009. szeptember 24. 18:00-22:10 > Ez az egyre szaporodó biciklis társadalom fundamentalista belső keménymagjának gyűjtőhelye. Tudjátok az...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
satie · http://321.hu/sas 2010.03.30. 21:48:27
Download the original attachment
Szerzői jogi kerekasztal-beszélgetés, témák
Letöltés és fájlcsere
Merre tart a szabályozás jelenleg? (Acta-tárgyalások, háromdobásos törvény)
Milyen jogi aggályok merülnek föl a szabályozással kapcsolatban?
Ki fizessen, a szolgáltató vagy a felhasználó?
Mit tesznek a felhasználók felvilágosításáért, mennyire veszik figyelembe javaslataikat, véleményüket?
Miért nem hoznak létre az Artisjus és-vagy a kiadók egy fizetős magyar letöltő platformot?
Szerzői jogvédelem versus kulturális termékek szabad felhasználása
Az LMP milyen számításokra alapozza drasztikus csökkentési javaslatát?
Milyen érvek szólnak a jelenlegi copyright-idő fönntartása mellett, illetve ellene? Mennyi volna a reális védelmi idő?
Lehet-e változtatni a jelenlegi helyzeten? (Berni Egyezmény és egyéb szerződések)
Szerzői jogérvényesítési lehetőségek és alternatívák
Mennyire vannak tisztában a szerzők/zenészek saját jogaikkal és képesek-e érvényesíteni ezeket?
A kiadók milyen esetben képviselik zenészeik védelmét? Hogyan érintette a kiadókat, hogy nem szavazták meg az Artisjus Választmányában való egyharmados képviseletüket?
Hogyan lehet kilépni az Artisjusból?
Milyen alternatív szerzői jogi védelmi megoldások léteznek?
Mi a Creative Commons? Miben más mint a közös jogkezelők? A CC- és az Artisjus-tagság kizárja-e egymást?
Artisjus és közös jogkezelők
Mennyire elégedettek a közös jogkezelők működésével? (Artisjus, EJI)
Információnk szerint 2006 óta akadoznak az előadóijogdíj-kifizetések, miért?
Mi az oka annak, hogy csak négyévente van közgyűlés? Tapasztalatuk szerint ennyire nem érdekli a tagokat, hogy mibe szólhatnak bele?
Szerzői Véleményező Bizottság: Létrejötte az Artijus-ellenes “zenészlázadások” eredménye? Milyen eredményeket tudnak felmutatni?
Jogdíjak és jogdíjfelosztás
A 2008-as szerzői jogi törvény módosításának értelmében a jogdjíközleményeket transzparenssé kell tenni, a felhasználókkal egyeztetni kell. Mennyiben érzékelhető ez a változás az aktuális jogdíjközleményekben? Hogyan zajlottak az egyeztetések?
Hogyan állnak a tárgyalások a Videával és az Indavideóval?
Folynak-e tárgyalások a Google magyarországi képviseletével a Youtube kapcsán?
Tervezik-e, hogy újabb eszközöket vonnak be az üresadathordozó-jogdíj megfizetésének körébe?
Mennyire sokan kérik vissza a jogdíjakat, és milyen hamar juthat hozzájuk az illető?
Koncertbejelentő platform: azért jött létre, hogy a fellépők kontrollt gyakorolhassanak – mennyire jellemző, hogy a helyek nem jelenti le rendesen a fellépőket és a játszott számokat?
Szerzői jogi kerekasztal-beszélgetés, témák
Letöltés és fájlcsere
Merre tart a szabályozás jelenleg? (Acta-tárgyalások, háromdobásos törvény)
Milyen jogi aggályok merülnek föl a szabályozással kapcsolatban?
Ki fizessen, a szolgáltató vagy a felhasználó?
Mit tesznek a felhasználók felvilágosításáért, mennyire veszik figyelembe javaslataikat, véleményüket?
Miért nem hoznak létre az Artisjus és-vagy a kiadók egy fizetős magyar letöltő platformot?
Szerzői jogvédelem versus kulturális termékek szabad felhasználása
Az LMP milyen számításokra alapozza drasztikus csökkentési javaslatát?
Milyen érvek szólnak a jelenlegi copyright-idő fönntartása mellett, illetve ellene? Mennyi volna a reális védelmi idő?
Lehet-e változtatni a jelenlegi helyzeten? (Berni Egyezmény és egyéb szerződések)
Szerzői jogérvényesítési lehetőségek és alternatívák
Mennyire vannak tisztában a szerzők/zenészek saját jogaikkal és képesek-e érvényesíteni ezeket?
A kiadók milyen esetben képviselik zenészeik védelmét? Hogyan érintette a kiadókat, hogy nem szavazták meg az Artisjus Választmányában való egyharmados képviseletüket?
Hogyan lehet kilépni az Artisjusból?
Milyen alternatív szerzői jogi védelmi megoldások léteznek?
Mi a Creative Commons? Miben más mint a közös jogkezelők? A CC- és az Artisjus-tagság kizárja-e egymást?
Artisjus és közös jogkezelők
Mennyire elégedettek a közös jogkezelők működésével? (Artisjus, EJI)
Információnk szerint 2006 óta akadoznak az előadóijogdíj-kifizetések, miért?
Mi az oka annak, hogy csak négyévente van közgyűlés? Tapasztalatuk szerint ennyire nem érdekli a tagokat, hogy mibe szólhatnak bele?
Szerzői Véleményező Bizottság: Létrejötte az Artijus-ellenes “zenészlázadások” eredménye? Milyen eredményeket tudnak felmutatni?
Jogdíjak és jogdíjfelosztás
A 2008-as szerzői jogi törvény módosításának értelmében a jogdjíközleményeket transzparenssé kell tenni, a felhasználókkal egyeztetni kell. Mennyiben érzékelhető ez a változás az aktuális jogdíjközleményekben? Hogyan zajlottak az egyeztetések?
Hogyan állnak a tárgyalások a Videával és az Indavideóval?
Folynak-e tárgyalások a Google magyarországi képviseletével a Youtube kapcsán?
Tervezik-e, hogy újabb eszközöket vonnak be az üresadathordozó-jogdíj megfizetésének körébe?
Mennyire sokan kérik vissza a jogdíjakat, és milyen hamar juthat hozzájuk az illető?
Koncertbejelentő platform: azért jött létre, hogy a fellépők kontrollt gyakorolhassanak – mennyire jellemző, hogy a helyek nem jelenti le rendesen a fellépőket és a játszott számokat?
